5 tips som ökar din träningsdisciplin

1. Börja idag. Gör en tydlig plan över när och vad du ska träna. Skriv in i kalendern och prioritera. Ingen självdisciplin? Såklart du har! Bestäm dig för att du har det helt enkelt och låt inte ursäkter och valda sanningar styra ditt liv.

2. Träna med PT. Att boka in några timmar med en personlig tränare är ett bra sätt att komma igång. En PT hjälper dig med ett träningsupplägg som passar dig, att utmana dig själv och ser direkt om du försöker mygla... Bokade PT-tider är ett sätt att se till att träningen blir av och att du får ut maximalt av din träning.

3. Träna med en kompis. Om ni är två (eller en grupp) är det inte lika lätt att hoppa över att träna i sista sekund. Ett tips är att bestämma fasta dagar och tider så ni kan planera utefter detta. Sök på nätet efter vilka gruppträningsalternativ som finns där du bor – löpargrupper eller bootcamp t ex. Eller så kanske ni kan vara ett gäng som delar på en PT några gånger i veckan?

4. Prioritera, prioritera, prioritera. Det är så lätt att låta saker komma emellan. Bestäm dig för att inte låta det hända. Punkt!

5. Träna för att du mår bra av det. Tänk inte "jag måste träna". Tänk "jag vill träna". Ju mer träningen blir en rutin, ju piggare, gladare och starkare kommer du att känna dig. Och ju mer kommer du att vilja röra på dig! Så det är faktiskt inget att tveka på. Börja idag. Heja dig!

Vi hjälper dig hitta träningsglädje

Vi hjälper dig att hitta träningsglädje och vanor som fungerar i just din vardag. Och vi hjälper dig att göra en plan och sätta tydliga mål, antingen du vill gå ner dina trivselkilon, komma igång med träning, springa ett lopp eller bestiga Kilimanjaro. Hos oss hittar du allt från PT, löpargrupper, PT small group, boot camp till cirkelträning. Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Kontakta mig!