Personlig tränare på Itrim

Vill du ha hjälp att öka din träningsmotivation, eller att träna ännu mer effektivt? Behöver du inspiration och tips på nya övningar som tar dig till nästa nivå, i cirkeln eller utanför centret.

Din personliga tränare är en professionell träningspartner som kommer utmana dig i din träning. Du får stöd och hjälp när det behövs som mest. Inför varje träningspass skapar din PT ett upplägg för dagens träningspass bara för dig. Tillsammans hittar ni vägen till dina mål.

Vi hjälper dig att utveckla din träning oavsett hur mycket eller lite du tränat innan. Fråga oss om personlig träning! Tillsammans gör vi din träning effektivare och roligare!
 
Boka en kostnadsfri rådgivning med en personlig tränare redan idag, genom att fylla i formuläret till höger!
  

SÄKRARE OCH EFFEKTIVARE TRÄNING

Kicken av att hjälpa någon nå sina mål driver Åsa Hornhammar. I flera år har hon jobbat som personlig tränare för  Itrim. – Att anlita en PT kan göra tröskeln inför att komma igång lägre, säger den engagerade 26-åringen. 

VAD GER DET ATT TRÄNA MED EN PT?

Det beror helt på vem du är och vilka mål du har. Behöver du någon som pushar dig för att komma igång, vill du ha ny träningsinspiration eller vill du ha någon som driver? Det man kan säga är att en PT brukar ger en extra kick så att du orkar lite till. Dessutom är det mer säkert att träna med en personlig tränare, som kan kontrollera att du göra de olika övningarna korrekt, säger Åsa. Läs mer om Åsa här.

 

Bra PT-övningar för hela kroppen

Video: Marklyft

Funktionell övning där du tränar stora muskelgrupper både i över- och underkroppen. Övningen stabiliserar bål, knän, höfter och axlar. 

Video: Armhävningar

En mycket enkel och effektiv övning där du tränar med din egen kroppsvikt. Här tränar du främst bröstmuskler och axlar, samt mage och rygg. Går att variera så att du får den utmaning som just du behöver.

Video: Pistoler (eller enbensknäböj)

En ganska tuff övning där du behöver hjälp av en kompis. Du tränar smidighet och styrka i ben, vader, rumpa och bål. 

Video: Fällkniven

En övning med pilatesboll gör din träning mer omväxlande och rolig. Med Fällkniven tränar du upp din styrka, koordination och balans. Du tränar mage, rygg, höftböjare, bröstmuskler, skuldror och triceps.

Video: TRX-rodd

Med ett TRX-band kan du träna effektivt med din egen kroppsvikt oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Här är en grymt bra övning för rygg, överarmar och axlar.

Itrim på Facebook