Så kommer du igång med träningen

Ska du ta tag i träningen efter ett träningsuppehåll så finns det några saker du kan tänka på för att träningsvärken ska bli extra skön. Vår PT Åsa har lång erfarenhet av nya motionärer som vill komma igång och delar med sig av sina bästa tips.

1. Planering är allt. Gör upp ett möte med dig själv där du gör det klart för dig själv varför du vill börja träna, vilket mål du har och hur du ska fira när du når målet! Det gör det lättare att inte strunta i träningen.

2. All träning räknas, även vardagsmotion. Morgon- eller kvällspromenaden. Pokemon-jakten med barnen. Cykelturen till tågstationen. Trappan i stället för rulltrappan. De där tio extra benböjen på jobbet! Ta alla chanser du ser och får till lite extra träning i vardagen!

3. Ta hjälp och boka in personlig träning. Att träna med PT är både utmanande och säkert. Din PT ser till att du har god teknik och planerar din träning utifrån dina mål. Att träna tillsammans höjer motivationen och gör det enklare att hålla vad du lovat dig själv! Boka upp en regelbnden tid för träning med en kompis!

4. Unna dig nya träningskläder! Och bra skor! Snygga och funktionella kläder gör det roligare att träna. Riktiga träningsskor gör träningen skonsammare och du minskar risk för skador.

5. Börja i det lilla. Öka allt eftersom. Tänk på att inte gå ut för hårt, sätt realistiska mål utifrån dina förutsättningar. Många går ut för hårt och kan lätt tappa motivationen eller ännu värre skada sig efter en tid av stillhet.

DRÖM STORT. VI TAR DIG I MÅL.

9 av 10 Itrim-medlemmar tycker att det är enkelt att nå sina mål med Itrim. Vårt fokus är att du ska nå dina mål genom nya vanor vad gäller mat och träning, med hållbara resultat i form av bättre hälsa. Det låter enkelt, men att ändra vanor kan vara det svåraste som finns. Med Itrim får du verktygen och det personliga stödet som just du behöver för att snabbt få resultat. Som håller i längden!

Kontakta oss redan idag för ett första kostnadsfritt möte!