Så kommer du igång med träningen

Ska du ta tag i träningen efter ett träningsuppehåll så finns det några saker du kan tänka på för att träningsvärken ska bli extra skön. Vår PT Åsa har lång erfarenhet av nya motionärer som vill komma igång och delar med sig av sina bästa tips.

1. Planering är allt. Gör upp ett möte med dig själv där du gör det klart för dig själv varför du vill börja träna, vilket mål du har och hur du ska fira när du når målet! Det gör det lättare att inte strunta i träningen.

2. All träning räknas, även vardagsmotion. Morgon- eller kvällspromenaden. Pokemon-jakten med barnen. Cykelturen till tågstationen. Trappan i stället för rulltrappan. De där tio extra benböjen på jobbet! Ta alla chanser du ser och får till lite extra träning i vardagen!

3. Ta hjälp och boka in personlig träning. Att träna med PT är både utmanande och säkert. Din PT ser till att du har god teknik och planerar din träning utifrån dina mål. Att träna tillsammans höjer motivationen och gör det enklare att hålla vad du lovat dig själv! Boka upp en regelbnden tid för träning med en kompis!

4. Unna dig nya träningskläder! Och bra skor! Snygga och funktionella kläder gör det roligare att träna. Riktiga träningsskor gör träningen skonsammare och du minskar risk för skador.

5. Börja i det lilla. Öka allt eftersom. Tänk på att inte gå ut för hårt, sätt realistiska mål utifrån dina förutsättningar. Många går ut för hårt och kan lätt tappa motivationen eller ännu värre skada sig efter en tid av stillhet.

Vi hjälper dig hitta träningsglädje

Vi hjälper dig att hitta träningsglädje och vanor som fungerar i just din vardag. Och vi hjälper dig att göra en plan och sätta tydliga mål, antingen du vill gå ner dina trivselkilon, komma igång med träning, springa ett lopp eller bestiga Kilimanjaro. Hos oss hittar du allt från PT, löpargrupper, PT small group, boot camp till cirkelträning. Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Kontakta mig!