Tränings-schema 10 km

VECKA 1

Pass 1 Distanspass 6 km på 42 min
Pass 2 Uppvärmning 5 min (lätt jogg med löpskolning). Intervaller 2 min x 5 med vila 1 min emellan. Nedjogg 5 min med stretch.
Pass 3 Uppvärmning lätt jogg 5-10 min. Snabbdistans 4 km på 28 min.

 

 

VECKA 2

Pass 1 Distanspass 7 km
Pass 2 Uppvärmning 2 km alt 10 min. Intervaller 4 min x 3 med 2 min vila emellan. Avsluta med 2 km nedjogg
Pass 3 Distanspass 6 km på 42 min. Löpskolning efter.

 

 

VECKA 3

Pass 1 Distanspass 6 km på 36 min
Pass 2 Uppvärmning 5 min jogg. Löpskolning med stegringslopp 50 meter x 3. Intervaller 200 meter x 6
Pass 3 Snabbdistans 5 km

 

 

VECKA 4

Pass 1 Spring 5 km, promenera 10 min, spring 4 km
Pass 2 Uppvärmning jogg 15 min. Backintervaller: lång backe x 6 - jogga eller gå ned emellan. 2 km nedjogg.
Pass 3 Distanspass 8 km. Löpskolning och stretch.

 

 

VECKA 5

Pass 1 Distanspass 7 km på 49 min
Pass 2 Uppvärmning 8 min. Löpskolning med stegringslopp 3 x 50 meter. Intervaller 4 min med 1 min vila x 5. Nedjogg 5 min och stretch.
Pass 3 Distans 8 km

 

 

VECKA 6

Pass 1 Distanspass 5 km på 33 min
Pass 2 Uppvärmning 2 km med löpskolning. Pyramidintervaller på 2 min/3 min/4 min/3 min/2 min (vila 1 min emellan varje intervall). Nedjogg och stretch.
Pass 3 Distanspass spring totalt 70 min (varva med gång om du vill)

 

 

VECKA 7

Pass 1 Distanspass 5 km på 32 min och därefter snabbdistans 2 km på 12 min
Pass 2 Uppvärmning jogg 15 min med Backintervaller - lång backe x4 - jogga eller gå ned emellan. Avsluta med 2 km nedjogg.
Pass 3 Distanspass 8 km under 55 min

 

 

VECKA 8

Pass 1 Löpskolning 4 min. Intervaller i ett högre tempo än din miltid, upprepa 2 ggr
Pass 2 4 km i lugnt tempo
Pass 3 10 km!

LÖPträna i grupp!

Har du provat på att löpträna, men inte fått det att lyfta ännu?

Gå med i en av våra populära löpgrupper på något av våra Itrim-center. Tillsammans med en utbildad löpcoach lär du dig löpteknik och utvecklar din löpning till nya nivåer! Det är också himla roligt att springa i grupp! Vi har grupper både för nybörjare och för dig som vill komma vidare i din träning.

Kontakta mig!