Madeleine

Efter att ha tampats med magkatarr efter magkatarr (och fått Omeprazol som min bästa vän) så valde jag till slut att bli en del av Itrim-gänget under våren 2017. Det var dags att bli kvitt både övervikt och magproblem men det viktigaste av allt: att börja prioritera mitt mående!

Magproblemen är nu helt borta och jag har även fått en helt ny inställning till både mat och träning. Största skillnaden från då och nu är att jag har blivit tacksam över att jag kan röra på mig. Jag möter ibland personer under mina promenader som säkerligen har som största önskan att kunna gå, så varför skall jag då inte utnyttja att jag kan?

Så, ge inte upp. All tid, svett och tårar är värt det i slutändan.

Här kommer mina bästa tips för att just du skall nå ditt mål:

  • Se inte träning som något nödvändigt ont, bekanta dig istället med tanken att träning och rörelse skall vara en naturlig del i vardagen.
  • All träning är bra träning. Börja t.ex dagen med att gå till jobbet istället för att ta bussen. Du slipper trängas med människor, betala för busskort och får även en riktigt bra start på dagen.
  • Ge inte upp bara för att du blir sjuk, tappar motivationen eller frossar loss med chips och godis en kväll. Det är helt ok, så länge du lovar dig själv att ge järnet nästkommande dag.
  • Sist men inte minst: bli vän med dig själv. Det är lätt att vara kritisk mot sig själv, fokusera istället på allt BRA du gör för dig själv och din kropp. För allt handlar i slutändan om att må bra!

Vad vill du väga?

Starta med att räkna ut ditt BMI här